tiistai 9. maaliskuuta 2010

To get those sexy abs you always wanted!

Ettäpätuota. Viime kesänä työkaveri pohdiskeli lounastauolla Zumba-paketin tilaamista. Tuolloin vedin lähinnä maidot väärään rööriin ja nauroin kaverin pihalle, että älä nyt kehtaa.

Melkein vuotta myöhemmin tuosta keskustelusta aloitin aamuni koeajamalla Zumban.

Ja täten julistan, että jos joku enää julkisesti minun kuulleni kyseistä lajia vähättelee, lyön kyselemättä nyrkillä naamaan. Ihan mielettömän rankkaa oli, vaikka tein pelkän basics-ohjelman: kahdenkymmenen minuutin jälkeen vatsalihakset kramppasivat niin, että piti ihan ääneen kirota. Kun sattuu olemaan tällainen suomalainen pötkylä, jolla talven jälkeen verisuonet kuultavat ihon läpi, ja voisi vatupassin kanssa todeta linjan kainalosta lantioon olevan suora, niin kyllähän oli keskivartalo tuollaisten rytmien jälkeen ihan että mitä teet minulle ja miksi teet sen?!

Vaan olihan ihan hemmetin hauska tapa aloittaa aamu, latinorytmeissä jytkyä hiki päässä ja kainalot märkinä. Tätä nyt vaan lisää, niin odottakaapas vain, tanssilattialla tavataan! (Vaikka olenhan minä tanssitaidoistani tunnettu ja jopa palkittu - pari vuotta sitten koulun naamiaiskekkereissä voitin tanssikilpailun kuumassa kahdenkeskeisessä finaalissa kakkapökäleeksi pukeutunutta henkilöä vastaan. Kai tuon voi laittaa ansioluetteloon?)

-Annapurna

4 kommenttia:

  1. Minä kirosin ankarasti tammikuussa, kun lempituntini tilalle maanantaille vaihdettiin zumba. Kertaakaan en ole mennyt, enkä mene. Mikään tunti, missä on minkäänlaista koreografiaa, ei ole minua varten. Uskon että se on kyllä hyvää liikuntaa, mutta ei vaan ole minun juttuni.

    VastaaPoista
  2. Minulle Australiasta palattuani tuo koko Zumba-konsepti oli ihan outo. Ostos-TV:lla nain mainoksia mutta muuten en ollu ikina kuullukkaan. Kaupassa, joka toimii myos postipisteena, toissa oleva kaveri sano etta Zumba-dvd:ita jossain vaiheessa tuli yli kahtakymmenta viikossa.

    Ite oon vahan huono itteani motivoimaan niin en tiia saisko tuommosella dvd:lla mitaan aikaseksi mutta nyt kahesti oon kayny tunnilla, jossa joku suorittaa raakin meikalaisen puolesta. Pakko sanoa etta varsinkin ekan kerran jalkeen oli keskivartalo kylla semmosessa jamassa ettei paljon naurattanu. Mutta tosi hauskaa se on ja oikeasti ihan kovaa raakkia jos siita itelleen semmosta tekee.

    VastaaPoista
  3. Minä olen pari kertaa käynyt kokemassa ylitsepääsemättömiä nöyryytyksen hetkiä, kun olen osallistunut ryhmätanssitunneille. Ei jumalauta, kun minä oon aina se, joka on pari askelta myöhässä, ja pyörii väärään suuntaan. Kotijumpassa on se hyvä puoli, että saa ihan rauhassa näyttää juuri niin idiootilta, kuin sattuu näyttämään.

    Ihmeen hyvin olen jaksanut tempoa kotijumppaa deeveedeiden avustuksella. Kuntopyörä sen sijaan on - ylläripylläri - myytävänä. Anyone? :D

    Annika, se on kyllä ihan tosi kypsää, kun jos sattuu olemaan joku yksi juttu, josta erityisesti tykkää, ja siihen lykätään päälle jotain paskaa. Tai jos lempiohjaaja vaihtuu tai ajankohta muuttuu tjsp. Kysymättä ensin minulta lupaa! Kohtuutonta!

    VastaaPoista
  4. Tuolla tunneilla on ainakin toistaseksi ollu tosi kiva tunnelma ja ihan kaikenikaset ja -kokoset naiset siella talloo toistensa varpaita. Ei oo semmosta totista suorittamismeininkia, mita yleensa kohtaa noilla ryhmaliikuntatunneilla.

    VastaaPoista