maanantai 15. maaliskuuta 2010

Älä kokeile tätä kotona

Tiedättekö sen suosituksen, että elämäntaparemontista tai laihdutuskuurista huolimatta välillä olisi hyvä ns. säikäyttää aineenvaihdunta syömällä kunnon överit epäterveellisyyksiä? No, minäpä kannoin tässä viikonloppuna korteni kekoon. Syntyi kerrassaan mahtava idea, että ihmiset on saatava kokoon, ja lettukestit pidettävä. Ja niissä letuissa olisi - lettujen lisäksi - koko hoito: kermaa, hilloa, jäätelöä. Illan kohokohtaa odotellessa syntyi vielä mahtavampi idea käydä maakuntamatkalla Kempeleessä hakemassa Arnold'sista kunnon satsit överiähkydonitseja.

Minä olen äärimmäisen yllytyshullu ihminen. Hyppäsin lapsena autotallin katolta asfaltille ja kävelin rakenteilla olevan sillan kaidetta pitkin veden yli, kun sanottiin, että et uskalla. Niin onhan se selvä, että kun sanotaan, että laitapas yksi tuollainen donitsi letun sisään, niin minähän laitan. Koska en hitto soikoon ole mikään nössö!

No, onneksi sen verran osasin neuvotella sääntöjä, että neljäsosadonitsia riitti käärityn letun sisässä. Loppuilta menikin sitten kuolemaa tehdessä ja sohvalla ähkiessä. Minusta tuntuu, ettei mahani puhu minulle enää ikinä.

Jos tällä viikolla kävisi vaikka sata kertaa nyrkkeilemässä, kun tauti on vihdoinkin kokonaan laantunut. Ei tällä menolla hyvältä näytä projekti mahaan muotoa kesään mennessä. Tietenkin, muotohan se on tuo pyöreäkin...

Kävin muuten tänään luovuttamassa verta. Teehän sinäkin päivän hyvä työ ja laita veri kiertämään. Siitä hyötyvät kaikki: joku saa arvokkaan avun, ja sinä saat pötkötellä loppupäivän. Hyvä diili minusta. Hemoglobiiniarvo oli minulla 133 - ei todellakaan ole ikinä ollut noin hyvä, koko teini/aikuisikäni olen kamppaillut alhaisen hemoglobiinin kanssa, vaikka kaiken maailman rautanappuloita olen nassuttanut. Että parsakaalia naamaan, lapset rakkahat kirkassilmäiset!

-Annapurna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti